«Жах Аркхем» - кооперативна пригодницька гра, в якій гравці в ролі детективів протистоять надприродним істотам і незбагненним силам з всесвіту, придуманого Говардом Філліпсом Лавкрафтом. У третій редакції кинути виклик можна одному з чотирьох Древніх, і в кожному випадку історія буде розвиватися по-різному.
Починаються партії з досить стомлюючої підготовки: гравці вибирають сценарій, складають поле, викладають на стіл колоди контактів, подій, монстрів, заголовків і активів, а також архів з пронумерованими картками - він відповідає за розвиток історії. Після цього залишається тільки сформувати пул міфів, взяти сищиків і розкласти стартові жетони доказів і безвихідності по карті Аркхем.
Довга підготовка - родове прокляття більшості ігор з серії Аркхем. На щастя, емоції, які гравці відчувають під час боротьби з Древніми, з лишком перекривають цей недолік.
Сищики відрізняються один від одного не тільки характеристиками і здібностями, а й активами, з якими вони починають партію. При цьому гравцям пропонується вибір, що дозволяє тонко підлаштувати персонажів під сценарії. Наприклад, якщо ви візьмете бойове заклинання - будете краще справлятися з монстрами, захист - зумієте допомогти товаришам у важкий момент. Без добре підібраної команди і злагодженої взаємодії перемогти в грі дуже важко.
Ігрове поле модульне, в залежності від сценарію доступні різні райони Аркхем, з'єднані вулицями. Через невелику кількість локацій в місті стало тісніше, і сищикам не потрібно витрачати сили на постійні переміщення з одного кінця карти в інший (як, наприклад, в «Стародавньому жаху») - вони і так майже завжди в центрі подій.
Хід гри
Гра ділиться на раунди, а раунди - на фази. Всього цих фаз чотири: дій, монстрів, контактів і міфів. Сценарій триває, поки не буде досягнуто одна з умов - перемоги або поразки.
Дії
Першими ходять гравці. Їх сищики можуть здійснювати за хід по дві різних дії. Рух дозволяє переміститися на відстань до двох областей, збір коштів - отримати додатковий «долар» на боротьбу зі злом, поліпшення навичок - збільшити одну з характеристик на одиницю, захист - позбутися від жетонів безвихідності, атака - напасти на монстра, ухилення - втекти від нього . Крім того, можна вивчити докази, необхідні для просування сценарію, обмінятися спорядженням або виконати особливу дію, вказане на сюжетній карті або карті предмета.
Найчастіше гравцеві потрібно пройти перевірку, щоб визначити успішність дії. Для цього кидають кубики - як зазвичай, в залік йдуть п'ятірки і шістки. Чим вище відповідна характеристика, тим більше кубиків ви кидаєте, а жетони навичок і доказів дають право на перекидання.
Коли сищики завершують свої ходи, настає черга містичних істот. І в залежності від ситуації вони поводяться по-різному. Монстри, що борються з персонажами, завдають шкоди їх здоров'ю та розуму. Навіть найстійкіші бійці під ударами кігтів і щупалець довго не протягнуть. Виходу із ситуації зазвичай два: перемогти чудовисько або ухилитися від нього. У першому випадку монстр відправиться в скидання, а гравець отримає в нагороду трофей, якщо такий зазначений на карті переможеного створіння. У другому сищик позбудеться від переслідувача і отримає додаткову дію, а його супротивник стане виснаженим. Виснажені створіння свій хід пропускають, сумно блукаючи по спорожнілим вулицям, - ви б теж засмутилися, залишившись без вечері. Зрештою, не виснажені і ті, що не борються, монстри виконують дії, описані на їх картах: йде направо - пісню заводить, йде наліво - зло творить.
У кожної істоти свої звички: одні методично переслідують жертву, інші нишком поширюють безвихідь, треті залишаються в тіні і терзають розум усіх сищиків разом. І, оскільки всім монстрам увагу приділити не вийде, доводиться вибирати, з ким битися, кого вганяти в депресію, а кого терпіти, принаймні до наступного раунду.
Коли і герої, і їх противники завершують свої справи, настає фаза контактів. У довільному порядку гравці витягують карти із колод районів і зачитують один одному відповідні фрагменти. У кожній області переважають свої типи пригод, і вони відзначені на ігровому полі спеціальними значками. Наприклад, на кладовищі можна відшукати пару містичних дрібничок, а в «Аркхем Едвертайзер» із задоволенням за них заплатять. У «Закусочній Хібба» можна підлікувати душу, а в «Ресторанчику Вельми» - тіло. На вокзалі можна отримати союзника з плоті і крові, а в магазині - сорок п'ятого калібру.
Жетони доказів, розкладені по районам, гравці теж отримують під час контактів. Коли на полі додається такий жетон, карта з колоди подій замішується в верхні три карти колоди відповідного району. Тобто за три контакти на цьому тайлі гравці гарантовано наткнуться на доказ. Деякі з них дістануться вам без бою, за інші доведеться поборотися, пройшовши перевірку одного з навичок. У разі невдачі доказ вислизне від вас, а карта з нею знову замішана в колоду свого району.
Самою останньою розігрується фаза міфів. Гравці по черзі витягують з мішка (який, до речі, в комплект знову не входить) по два жетони міфу. І ці жетони несуть біль, страждання і даунтайм. Всього їх сім видів, але в доповненнях напевно додадуться нові.
Жетони можуть змусити вас поширити безвихідь в область, зазначену на нижній карті з колоди подій, додати доказ в район - вже з верхньої карти тієї ж колоди, викласти на поле нового монстра, прочитати заголовок - в місцевих газетах всі новини погані. Якщо пощастить, жетон виявиться пустушкою. Якщо, навпаки, сильно не пощастить, ви дістанете символ розплати або прориву врат. У першому випадку доведеться розіграти негативний ефект, вказаний на деяких картах і аркуші сценарію. А в другому - взяти верхню карту з колоди подій і розмістити по жетону безвиході в кожній області відповідного району. У більшості сценаріїв це може привести до відкриття аномалії. Але найгірше те, що всі раніше розіграні карти подій відправляться під низ колоди, і в фазу міфів безвихідь буде поширюватися в старих місцях з новою силою.
У базовій коробці на гравців чекають чотири сценарії: «Пришестя Азатот», «Бенкет для Умордхота», «Завіса сутінків» і «Ехо з глибин», і вони аж ніяк не одноразові. Залежно від вибору гравців і успішності їх дій сюжет може повернути в ту чи іншу сторону. Щоб вивчити всі можливі розвилки, доведеться зіграти в усі сценарії по кілька разів. При цьому в кожному з них боротьба з древнім злом виглядає по-своєму.
Ми надаємо кілька способів доставки:
Також є наступні способи оплати:
При замовленні від 700 ГРН - ДОСТАВКА БЕЗКОШТОВНА